luni, 9 decembrie 2024

Acoperirea persoanelor fără acces la servicii bancare și crearea de noi oportunități: modul în care tehnologia revoluționează sectorul financiar

Având în vedere că națiunile din Africa au unele dintre cele mai mari procente din lume pentru populația care nu are acces la servicii bancare, NCBA Bank a apelat la inovația digitală pentru a îmbunătăți viața multor oameni din țara de origine, Kenya, și, din ce în ce mai mult, în alte țări din Africa de Est, precum Uganda și Tanzania.

În urmă cu opt ani, NCBA Bank a înființat platforma digitală M-Shwari în parteneriat cu Safaricom, permițând clienților din Kenya să acceseze servicii financiare în timp real. Astăzi, platforma M-Shwari găzduiește peste 35 de milioane de utilizatori, iar NCBA este recunoscută drept unul dintre inovatorii de frunte în sectorul financiar african.

Serviciile bancare mobile sunt atrăgătoare pentru oamenii din Africa, deoarece cardurile bancare tind să implice comisioane mari de operațiuni, reducând veniturile deja limitate din care mulți oameni trebuie să trăiască. Pe de altă parte, dispozitivele mobile au o rată de penetrare de 112%, iar instituțiile locale de servicii financiare pot oferi tranzacții accesibile prin intermediul dispozitivelor mobile.

Acest lucru reprezintă o provocare tehnologică pentru bănci. O platformă digitală care necesită confidențialitatea datelor, mecanisme de securitate anti-hacker și antifraudă, scalabilitatea și eficiența pentru a gestiona milioane de tranzacții pe zi va fi însă un facilitator pentru servicii financiare incluzive. NCBA a apelat la Huawei pentru a rezolva această provocare. Eric Muriuki Njagi, directorul grupului pentru afaceri digitale al NCBA, a declarat: „Avem o viziune sau o misiune de a fi cea mai apreciată platformă digitală pentru servicii financiare din Africa, ceea ce înseamnă că încercăm să ne adaptăm pentru a nu fi identificați doar ca bancă, ci ca o piață pe care sunt oferite servicii financiare, pe care clienții pot găsi apoi inovații care au un impact pozitiv asupra vieții lor de zi cu zi. Aceasta a fost, de asemenea, o motivație primară pentru investiția pe care am făcut-o împreună cu Huawei și pentru colaborarea cu ei.”

Pentru a se asigura că sistemul rămâne stabil, sistemul bancar de bază dispune de platforma cloud privată Huawei pentru gestionarea centralizată a resurselor și aprovizionarea flexibilă, în timp ce GaussDB acceptă rapoarte de noapte și interogări mai complexe pentru a minimiza costul bazelor de date. Spațiul de stocare integrat OceanStor Dorado facilitează lansarea rapidă a serviciilor pentru clienți. Acest sistem distribuit poate, de asemenea, să se extindă pe orizontală, să proceseze cereri foarte concurente și să elimine punctele de eșec singulare (SPOF).

Rezultatul este o platformă care poziționează NCBA pentru următorul deceniu de creștere și scalabilitate, reducând totodată costurile totale de deținere (TCO), îmbunătățind fiabilitatea sistemului la 99,99% și susținând migrația sistemului de e-banking și inovația serviciilor financiare în viitor.

Prin soluția FinTech de la Huawei, platformele de plată mobilă au reușit să ofere multiple beneficii pentru comunitățile din Kenya:

Când vine vorba de a ajunge la cei fără acces la servicii bancare, instituțiile financiare tradiționale au întâmpinat dificultăți în a le satisface nevoile de servicii financiare. De obicei, acești oameni au cerințe simple; au nevoie de acces ușor și imediat la fonduri atunci când au nevoie de acestea (multe structuri bancare tradiționale au fost prea inflexibile și incomode pentru a satisface nevoile acestora) și au nevoie ca banca să ofere aceste servicii fără taxe semnificative sau cheltuieli suplimentare. Cel mai frecvent motiv pentru care încă mai există persoane fără acces la servicii bancare, care evită activ serviciile financiare, este percepția (reală sau imaginată) că nu au suficienți bani pentru a pune în bancă și că, dacă li se percep comisioane, își vor pierde banii.

Și totuși, așa cum a remarcat Banca Mondială, abordarea provocării celor fără acces la servicii bancare trebuie să fie o prioritate în întreaga lume. După cum se menționează în raport, sectorul Fintech este văzut ca o cale către servicii financiare accesibile, care este esențială atât pentru reducerea sărăciei, cât și pentru creșterea economică. Într-un moment în care interacțiunile față în față și fizice sunt văzute ca riscante, consumatorii se adresează serviciilor bancare digitale pentru a tranzacționa. Acest lucru oferă beneficii pentru sănătate prin reducerea cantității de bani fizici care este atinsă și transferată în comun, ceea ce ajută la minimizarea unui factor de răspândire a virușilor.

Această provocare – și potențialul de a o aborda – a fost un punct central al Summit-ului Huawei Intelligent Finance 2021. Deja lider mondial în servicii financiare, gestionând 300 de milioane de utilizatori, 500 de mii de agenți și 200 de miliarde de dolari în tranzacții pe an, Huawei a folosit evenimentul pentru a dezvălui modelul său Intelligent Finance Cloud Engine I5, care este conceput special pentru a sprijini băncile în transformare și servicii digitale. Cele cinci componente ale modelului I5 sunt:

În primul rând, infrastructura robotică (gestionare și control unificat, implementare automată de la un capăt la altul, O&M inteligent și furnizare rapidă de servicii, economie de energie, fiabilitate ridicată și infrastructură digitală financiară inteligentă), precum și informații mai profunde despre date și analize și inovație agilă. La rândul lor, organizațiile financiare pot utiliza aceste atribute pentru a câștiga cote de piață în domenii în creștere, cum ar fi incluziunea financiară și serviciile financiare digitale încorporate (finanțe industriale).

Reunite, aceste cinci componente oferă servicii financiare atât cu transformare, cât și cu o platformă pentru o creștere durabilă, rezistentă la viitor. Pe măsură ce băncile abordează din ce în ce mai mult pesoanele neacoperite de servicii bancare, presiunile asupra mediului IT vor fi exponențiale, iar impactul întreruperilor, al perioadelor de nefuncționare sau al sistemelor nesigure este cu atât mai pronunțat. Cu modelul Smart Finance Cloud Engine I5, aceste instituții financiare vor putea continua să adauge valoare pentru clienții lor cu produse și soluții noi, folosind o platformă deschisă cu mai mult de 400 de API-uri, menținând în același timp securitatea critică și stabilitatea mediului lor.

Huawei lucrează cu peste 2.000 de clienți de servicii financiare din 60 de națiuni, inclusiv unele cu comunități mari nebancate, precum Kenya, Pakistan și Myanmar. La celălalt capăt al spectrului, clienții săi sunt, de asemenea, aproape jumătate (47) din primele 100 de bănci din lume. Această profunzime și expertiză i-au permis să prezinte o viziune pentru viitorul serviciilor financiare care sunt incluzive, responsabile social și vor ajuta băncile să se ridice pentru a face față următorului val de provocări din această lume din ce în ce mai digitală.

agentia20.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

agentia20.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. agentia20.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recente

Optimized by Optimole