duminică, 19 ianuarie 2025

Asociația Română de Fibră Optică: Jumătate dintre români consideră calitatea internetului cel mult medie în orașele mici și zonele rurale, iar 72% cred că o localitate ar trebui să compenseze prin propria rețea de fibră optică

Jumătate dintre români consideră calitatea internetului cel mult medie în orașele mici și zonele rurale ale țării, iar 72% cred că o localitate ar trebui să compenseze deficiențele de semnal ale operatorilor mobili prin propria rețea de fibră optică, arată rezultatele unui studiu online, realizat pe un eșantion național, comandat de către Connexion Group, primul dezvoltator de fibră optică din țară, pentru Asociația Română de Fibră Optică (AFOR).

“Contextul pandemic îi determină pe români să fie tot mai atenți la conectivitate și ușurința de a comunica și accesa servicii elementare online, indiferent de locul în care se află. Tocmai de aceea, studiul nostru ne confirmă că accesul la Internet ar trebui să facă parte dintr-un pachet de servicii esențiale minime, necesare oricărei comunități, cum sunt apa, canalizarea sau salubritatea – iar nu mai puțin de 78% dintre români susțin această nevoie. Iar cea mai eficientă soluție, identificată aproape unanim – 94,2% – este rețeaua subterană de fibră optică, protejată de intemperii sau condiții meteo extreme”, declară Sorin Bogdan, Președinte AFOR.

Sondajul comandat de Connexion Group la 20 de ani de activitate arată că școala online, activitate cu o importanță esențială pe parcursul ultimului an, este pentru peste 55% dintre români una dintre nevoile minime pe care ar trebui să le acopere Internetul, indiferent de zonă, mediu rural sau urban. Șase din zece respondenți plasează browsing-ul sau navigația online printre minimul necesar de a fi acoperit, 58% doresc și WiFi gratuit, iar patru din zece consideră esențiale streaming-ul și apelurile video. Sănătatea devine o necesitate conștientizată de tot mai mulți români, 31% dintre aceștia optând pentru telemedicină între nevoile de bază de ar trebui acoperite de conectivitatea online.

Mai mult decât atât, 56% dintre români s-ar reloca în regim work-from-home sau pentru a porni un nou proiect profesional în localități mici sau în mediul rural, dacă ar avea un pachet minim garantat de conectivitate.

Indiferent de locul din țară în care se află, românii preferă să se conecteze online într-o proporție covârșitoare prin WiFi – 59%. A doua opțiune preferată, la distanță considerabilă față de WiFi, este conexiunea printr-o priză de fibră optică, legată apoi la un router – 26,6%, iar podiumul este completat de o priză de fibră optică la intrare și apoi prize de fibră optică în fiecare camera, pentru o casă complet conectată – 6,7%.

Sondajul comandat de Connexion Group, companie membră AFOR, a fost desfășurat pe un eșantion reprezentativ național de 1.155 respondenți. 52,5% dintre respondenți sunt bărbați, 87,7% locuiesc în mediul urban, iar ca repartizare geografică, 47,3% sunt din Muntenia, 29,8% din Transilvania, 18,5% din Moldova și 4,4% din Dobrogea.28,6% dintre respondenți au între 35 și 45 de ani, urmați îndeaproape de cei 26,4% cu vârste de la 45 la 55 de ani. 42,3% au absolvit colegiul sau universitatea, 26,3% – liceul sau școala profesională, iar 25,6% au un master. 75% sunt angajați, 27,6% au venituri nete între 2.000 și 3.000 de lei, iar 25,3% – peste 4.000 de lei.

***

Connexion Group este prima companie axată pe dezvoltarea rețelelor de fibră optică din România, cu o activitate continuă deja de 20 de ani, printre pionierii dezvoltărilor de conectivitate din țară, cu o contribuție puternică la dezvoltarea rețelelor fixe și mobile din prezent. 

Asociația de Fibră Optică din România este o asociație profesională care are ca membri companii ce desfășoară activități axate pe fibra optică – operatori, producători de cabluri, accesorii și echipamente pentru transmisiunile prin fibră optică, proiectanți, consultanți, furnizori de servicii, dezvoltatori, operatori de infrastructură de fibră optică, profesori, asistenți universitari si alți specialiști care activează in acest domeniu.

agentia20.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

agentia20.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. agentia20.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recente

Optimized by Optimole