duminică, 19 ianuarie 2025

Eurostat: Indicele de intensitate digitală este foarte scăzut în Bulgaria și România (66%), Grecia (60%), Letonia (57%) și Ungaria (53%)

Adoptarea tehnologiilor digitale de către companii are potențialul de a îmbunătăți serviciile și produsele, precum și de a crește competitivitatea. Criza cauzată de COVID-19 a arătat, de asemenea, că digitalizarea este un instrument crucial pentru îmbunătățirea rezistenței economice a întreprinderilor, potrivit Eurostat.

În 2020, doar 1% dintre întreprinderile din UE cu cel puțin 10 persoane angajate au atins un nivel foarte ridicat de intensitate digitală, în timp ce 14% au atins un nivel ridicat. Majoritatea întreprinderilor au înregistrat niveluri scăzute (46%) sau foarte scăzute (39%). Comparativ cu 2018, Indicele de intensitate digitală (DII) a înregistrat o îmbunătățire generală la nivelul UE, cu creșteri atât la niveluri foarte mari (+5,0 puncte procentuale (pp)), cât și la niveluri ridicate (+0,4 pp).

DII măsoară utilizarea diferitelor tehnologii digitale de către întreprinderi, iar scorul său (0-12) este determinat de câte dintre cele 12 tehnologii digitale selectate utilizează întreprinderile. Cu cât scorul este mai mare, cu atât este mai mare intensitatea digitală a întreprinderii, variind de la foarte scăzut la foarte mare.

Datele Eurostat arată că 9% dintre întreprinderile mari ale UE au avut un DII foarte ridicat și 42% un nivel ridicat, în timp ce doar 2% dintre companiile mijlocii au înregistrat un nivel de intensitate foarte mare și un sfert (25%) un DII ridicat. Doar 0,4% dintre întreprinderile mici au atins o intensitate digitală foarte mare, doar 12% au obținut un DII ridicat.

Finlanda și Danemarca (ambele cu 5%) și Belgia (3%) sunt țările UE cu cea mai mare proporție de întreprinderi extrem de digitalizate, în timp ce restul ţărilor a avut cel mult 2% dintre întreprinderi cu un nivel foarte ridicat de DII.

În schimb, în Bulgaria și România (ambele 66%), Grecia (60%), Letonia (57%) și Ungaria (53%), majoritatea întreprinderilor prezintă un DII foarte scăzut, indicând o investiție mică în tehnologii digitale.

Potrivit unuia dintre obiectivele viziunii UE pentru transformarea digitală, cel puțin 90% dintre întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) ale UE ar trebui să atingă un nivel de bază de intensitate digitală până în 2030. Nivelul de bază presupune utilizarea a cel puțin patru tehnologii și include întreprinderi cu DII scăzut, ridicat și foarte mare. În 2020, trei din cinci IMM-uri (60%) din UE au atins cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală, față de 89% dintre întreprinderile mari.

agentia20.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

agentia20.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. agentia20.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recente

Optimized by Optimole