Titlul postarii: Reglementări noi publicate pentru alegerile prezidențiale din 2025: modificate normele pentru votul în diaspora și publicitatea electorală
Ordonanța de urgență care detaliază organizarea alegerilor prezidențiale din 2025 a fost deja publicată în Monitorul Oficial. Cele mai semnificative schimbări sund închiderea urnelor de vot în diaspora la 21:00 ora României și noile restricții privind publicitatea electorală online. În cazul încălcării acestor reguli, amenzi cuprinse între 15.000 și 50.000 de lei pot fi aplicate. Ordonanța menționează că este tratat ca material publicitar politic orice conținut scris, online, audio sau video, utilizat în campanie, care încurajează în mod direct sau indirect alegătorii să voteze sau nu pentru un anumit candidat independent sau membru al unui partid politic identificabil, potrivit News.ro.
Conform acelorași reglementări, pentru alegerile prezidențiale din 2025, în ziua de duminică, procesul de votare începe la 7:00 ora locală și se încheie la 21:00 ora locală, dar nu mai târziu de 21:00 ora României.
Pentru zilele de vineri și sâmbătă, votarea de asemenea începe la 7:00 ora locală și se încheie la 21:00 ora locală, după cum indică Ordonanța. Tot acolo este menționat că, în ziua de duminică la ora 21:00 România, președintele biroului electoral al secției de votare declară încheiată votarea și dispune închiderea localului de vot.
Cei care se află la sediul secției de votare la ora stabilită, precum și cei care așteaptă în rând în exteriorul clădirii secției de votare pentru a intra, pot vota. Alegătorii în această situație au voie să voteze până la ora 23:59 a României.
Ordonanța aduce modificări și în legătură cu promovarea din cadrul campaniei electorale.
Astfel, în perioada campaniei pentru alegerile prezidențiale din 2025, entitățile politice trebuie să includă, alături de fiecare material publicitar politic, următoarele informații:
a) O mențiune clară că este vorba de un material publicitar politic;
b) Identitatea sponsorului materialului publicitar politic, respectiv numele, adresa de e-mail și, în cazul în care este cunoscută, adresa poștală sau, în cazul în care sponsorul nu este o persoană fizică, adresa sediului acestuia.