Raul STADLER, Raiffeisen Bank: Asistăm la o transformare a mediului bancar într-un mediu IT

0
15

Legat de transformarea digitală, vorbim de două Românii – pe de o parte, de un consumator ultradigital, de un consumator de internet de mare viteză, de recorduri pe tranzacții contactless, de recorduri pe numărul de telefoane mobile deținute, iar la polul opus este o Românie care nu știe ce înseamnă sustenabilitate financiară, educație financiară, un depozit, un credit, a spus Raul STADLER, Chief Digital Transformation Officer la Raiffeisen Bank Romania, la cea de-a patra ediție a Forumului România Digitală organizat de Financial Intelligence, pe 21 iunie 2022.

Trebuie să începem un dialog coerent și un parteneriat între toate părțile implicate în societatea românească, pentru o tranziție mult mai bună către mediul digital, a spus el: „Este datoria noastră să creionăm capabilități digitale de așa natură încât să îi ajutăm pe clienții noștri. Trebuie să-i întrebăm care sunt nevoile pe care le putem adresa și să încercăm să le adresăm într-un mediu digital, trebuie să facem o trecere mult mai rapidă pe niște produse, asemenea marilor firme de tehnologie.

Asistăm la o transformare a mediului bancar într-un mediu IT, în niște companii IT. Ne dorim, asemenea companiilor IT, să fim într-un dialog mult mai direct și să întrebăm ce vrea acel client de la noi și să nu mai presupunem noi ce vrea. Ne dorim ca, în această călătorie către un mediu ultradigital, clientul să înțeleagă care sunt  beneficiile pe care le are, pentru că avem un plus al brandului, vorbim de încredere, de siguranță”.

De aici și boom-ul pe care l-am avut din zona de finech si apoi trendul foarte încet de creștere pe care l-au avut. Aici, singurul lucru care face diferența este capabilitatea fiecărei organizații de a folosi tehnologia în a creiona modelul viitor al bankingului. De aici apare nevoia fiecărei bănci și industrii să creioneze o strategie pe mai multe orizonturi de timp.

Domeniul bancar nu este inovativ prin natura sa, însă avem șansa să învățăm de la alții, să lucrăm în parteneriate, să construim împreună viitorul, însă în dialog cu clientul, pentru că, de cele mai multe ori, se uită acest aspect. Ajungem să considerăm că noi suntem specialiștii și știm mai bine ce vrea clientul. Dacă e să vorbim de un model de rapiditate, cred că aici este cheia succesului.

Da, trebuie să ne jucăm cu tehnologiile, să învățăm ce înseamnă inovația, însă trebuie să avem tendința de a delega puterea decizională și ceea ce înseamnă autonomia la nivelul echipelor în jurul unor produse, pentru că numai într-un mod descentralizat putem să avem un dialog deschis cu clienții”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.