vivo aniversează astăzi primul an pe piaţa din Europa. România a fost în primele zece pieţe din Europa unde a fost lansată o gamă extinsă de smartphone-uri vivo şi unde utilizatorii au putut descoperi produsele vivo, potrivit unui comunicat de presă.
Compania îşi doreşte să se dezvolte şi mai mult în Europa dublând numărul de ţări în care este prezentă până la finalul anului 2022, iar la începutul lunii noiembrie 2021 va ajunge în Portugalia, spun reprezentanții vivo.
Mizând pe un management localizat al business-ului și pe înțelegerea culturii locale, vivo continuă să se extindă pe mai multe piețe și să-și accelereze globalizarea. Până acum, vivo și-a extins rețeaua de vânzări în peste 50 de țări și regiuni și este apreciat de peste 400 de milioane de utilizatori din întreaga lume, se mai arată în comunicat.
Conform celor mai recente date de la Canalys, vivo s-a clasat pentru prima dată pe locul patru în livrările globale de smartphone-uri, cu o cotă de piață de 10% în al treilea trimestru al anului 2021[1]. Datele trimestriale anterioare de la Canalys au indicat faptul că vivo a rămas printre primii cinci la livrările globale de smartphone-uri în ultimele patru trimestre[2] și compania s-a situat în topul producătorilor de smartphone-uri din China în trimestrul 2 din 2021, potrivit IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker[3], menținând un impuls puternic de creștere, potrivit comunicatului de presă.
vivo – producător de smartphone-uri aflat pe locul patru în lume[i]– îşi stabileşte sediul central din Europa la Düsseldorf în noiembrie 2019 şi îşi face debutul oficial pe piaţa europeană pe 20 octombrie 2020. În decurs de 12 luni, vivo a lansat produse pe zece pieţe din Europa: în Franţa, Germania, Italia, Polonia, Spania, UK şi la scurt timp în Austria, Republica Cehă, România şi Serbia.
Înainte de lansarea pe piaţa europeană, vivo a realizat studii şi sondaje la care au participat 9000 de persoane din Europa, cu scopul de a înţelege care sunt nevoile fiecărui client.
Echipele vivo din ţările europene s-au extins de la 120 la peste 200 de experţi în diverse domenii. vivo susţine diversitatea culturală, având 84 de angajaţi de 16 naţionalităţi diferite la sediul central european din Düsseldorf.
„Suntem încântaţi să sărbătorim primul „vivoversary” în Europa şi cu această ocazie, aş dori să le mulţumesc consumatorilor europeni care ne-au oferit încrederea lor în momentul alegerii celui mai personal obiect pe care îl folosec – smartphone-ul. Deşi în primul an am avut parte de multe provocări, deoarece ne-am lansat în plină pandemie, sunt extrem de mulţumit să declar că suntem prezenţi în 10 ţări europene şi am făcut progrese importante. Vom continua să depunem toate eforturile şi să ne respectăm promisiunea făcută utilizatorilor de a le oferi o experienţă excepţională pentru imagini când folosesc smarthone-urile noastre, vom continua să punem camera pe primul loc şi suntem nerăbdători să ne facem noi prieteni în ţările europene în care vom ajunge”, a spus Denny Deng, vicepreşedinte vivo şi preşedintele diviziei europene vivo.
Pentru a dezvolta o tehnologie inovatoare bazată pe obiceiurile utilizatorilor, vivo a investit în studii de piaţă. Din punct de vedere tehnic, în ultimul an, vivo a lansat tehnologia Gimbal 2.0, care îmbunătăţeşte stabilitatea camerelor folosite la smartphone-uri şi le oferă utilizatorilor o experienţă profesională la fotografiere. Un alt pas important a fost dezvoltarea cipului de imagistică V1 care va fi folosit pe noile dispozitive lansate în 2022. Această tehnologie nouă oferă un sistem AI integrat, de înaltă calitate, dar şi viteză mai mare şi un consum de energie mai mic, optimizând aplicaţiile pentru imagini folosite pe smartphone. Noua tehnologie a fost dezvoltată în 24 de luni, iar la aceasta au lucrat peste 300 de experţi din departamentul de dezvoltare şi cercetare din laboratoarele de imagistică vivo, anunță compania.
vivo a încheiat un parteneriat cu compania germană ZEISS, unul dintre cele mai revoluţionare branduri de optică şi optoelectronică. Prin cercetarea şi dezvoltarea pe care le fac împreună în imagistică, cele două companii îşi propun să îmbine cunoştinţele de tehnologie imagistică cu utilizarea intuitivă a smartphone-urilor. ZEISS şi vivo crează smartphone-uri cu tehnologii şi funcţii specifice camerelor profesionale, se mai arată în comunicat.
Reţeaua de parteneri pentru noile pieţe include distribuitori precum Ebuyer, El Corte Inglés, EMAG, FNAC, MediaMarkt/MediaWorld şi Unieuro, dar şi companii de telecomunicaţii precum A1, Drei, Free, Orange, SFR, TIM şi Windtre.
[i] Canalys Preliminary Smartphone Pulse, Q3 2021, 15 October 2021: https://canalys.com/newsroom/canalys-global-smartphone-market-Q3-2021
[1] Sursă: Canalys: Global smartphone market shrinks 6% amid component shortages